Inspiration

Mange kreative bibliotekarer, lærere, pædagoger og forældre har selv opfundet fantastiske Nomerne-aktiviteter. Så her er lidt inspiration, hvis I planlægger en Nomerne-begivenhed.

Beebot-bane (Viby Bibliotek)

Målgruppen var 0. , 1. og 2. klasser. Vi læste en Nomerhistorie højt for dem, spillede Jans Nomer-kortspil og havde selv lavet en bane, som skulle køres igennem til den Nomer-historie, som de havde fået læst højt.

Banen blev til af nogle kopier fra Jans bog. Idéen med banen var, at børnene skulle huske historien og programmere en lille robot – en Beebot – til at køre historien igennem. På den måde genfortalte de historien gennem programmeringen af Beebot’en og lærte samtidig noget om programmering på et meget lavt niveau.

1 måneds Nomerne-forløb (SFO Lillevang)

Målgruppen var 0. , 1. og 2. klasser. Vi læste en Nomerhistorie højt for dem, spillede Jans Nomer-kortspil og havde selv lavet en bane, som skulle køres igennem til den Nomer-historie, som de havde fået læst højt.

Banen blev til af nogle kopier fra Jans bog. Idéen med banen var, at børnene skulle huske historien og programmere en lille robot – en Beebot – til at køre historien igennem. På den måde genfortalte de historien gennem programmeringen af Beebot’en og lærte samtidig noget om programmering på et meget lavt niveau.