Handelsbetingelser for Nomernes webshop

www.nomerne.dk ejes og drives af

Agama Publishing v/ Jan Kjær
Ndr. Engvej 4, 2791 Dragør

CVR nr: 17704699

Kundeservice: camilla@agama.dk

1. Generelle oplysninger
Alle priser på websitet er i danske kroner og angives inklusiv moms, afgifter, told m.m.

Disse salgs- og leveringsbetingelser finder anvendelse på køb af varer på www.nomerne.dk til levering i Danmark. Ønsker du levering til udlandet, da kontakt venligst vores kundeservice på e-mail for en pris. www.nomerne.dk tager forbehold for pris og trykfejl samt udsolgte varer.

2. Køb & betaling
www.nomerne.dk er åben 24 timer i døgnet, og du kan derfor næsten altid handle. Det kan dog ske, at vi lukker webshoppen grundet vedligeholdelse af siden. Du kan kun foretage køb, når butikken er åben og tilgængelig. Når du har købt en vare hos os, modtager du en ordrebekræftelse for vores modtagelse af dit køb.

2.1 Betalingsmuligheder og gebyrer
Du har følgende betalingsmuligheder på www.nomerne.dk:

– Visa/Dankort
– Mastercard/Dankort

Der er ikke gebyr ved betaling med ovenstående kort. Beløbet hæves først på dit kort, når varerne afsendes fra lageret.

3. Fragt & levering
Hos www.nomerne.dk tilbyder vi følgende leveringsmuligheder:

– PostNord levering til pakkeshop 35,-
– PostNord hjemmelevering til privat adresse: 49,-

Du kan spore pakken med tilsendte track & trace.

3.1 Afhent i PostNord Pakkeshop
Du vælger selv i hvilken pakkeshop, du vil hente din pakke. Når du indtaster din mailadresse og dit mobilnr. sender PostNord automatisk en mail/sms til dig, når din pakke er klar til afhentning. Heri står hvad du skal medbringe og oplyse når du henter pakken.

3.2 Leveringstiden for varen
Som standard leverer vi med hjælp fra Postnord, inden for 1-3 hverdage, hvis ikke andet er oplyst under den pågældende vare.

4. Fortrydelsesret
Når du handler på www.nomerne.dk, har du 14 dages returret fra den dag, du har modtaget varen. Dog kræves det, at varen er ubrugt og sendes retur i samme stand som ved modtagelsen og i original emballage/æske med de originale labels/mærker.

For at udøve fortrydelsesretten skal du meddele os om din beslutning om at fortryde dit køb. Meddelelsen skal gives på mail camilla@agama.dk .

Efterfølgende skal varen være i hænde hos os (se angivne adresse) inden 14 dage fra du modtog varen. Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen.

4.1 Returnering
Hvis du ønsker at returnere hele eller dele af din ordre, skal den sendes retur til os på følgende adresse:

Agama Publishing v/ Jan Kjær
Ndr. Engvej 4
2791 Dragør

• Ved tilbagelevering bør du sørge for, at varerne er forsvarligt indpakket. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne, indtil vi modtager den. Gem derfor postkvittering samt evt. track and trace nummer.

• Husk at vedlægge en kopi af ordrebekræftelsen eller anden dokumentation for dit køb.

• Refusion sker via Mobilepay eller til din bankkonto.

• Du skal selv betale fragtudgifterne ved tilbagelevering af varen, hvis du har fortrudt dit køb.

• Vi modtager ikke pakker sendt pr. efterkrav eller uden omdeling til den angivne retur adresse.

Når vi modtager varen retur, tjekker vi den, og du får tilbagebetalt varens købspris.
Fra vi modtager din returordre til du kan se pengene retur på din konto, går der maks 14 dage, men ofte kortere tid.

4.2 Bemærk ved fortrydelse af køb:
Inden for de første 14 dage efter du har fortrudt dit køb, kan du miste dit købsbeløb, helt eller delvist.

Det sker, hvis varens værdi er forringet, fordi du reelt har taget varen i brug, den er blevet beskadiget, mens du havde ansvaret for den, du har håndteret varen på anden måde, end det var nødvendigt, for at du kunne fastslå varens art, egenskaber og den måde, som de fungerer på, du har ikke fulgt de begrænsninger i fortrydelsesretten, der følger af plombering, varetype mm.

For at modtage hele købsbeløbet retur må du altså gøre det samme, som man kan i en fysisk butik. Du må afprøve varen, men ikke tage den i egentlig brug. I tilfælde af en værdiforringelse, som du hæfter for, fratrækkes denne købsbeløbet.

5. Reklamation
Dit køb af omfattet af købeloven, herunder mangelreglerne. Det betyder, at du har 2 års reklamationsret, og at du enten kan få en mangelfuld vare ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er selvfølgelig et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig brug af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.

Du skal reklamere indenfor ”rimelig tid” efter, at du har opdaget manglen ved varen. Vi anbefaler, at du reklamerer så hurtigt som mulig, og inden for 2 måneder efter fejlen blev opdaget.

Du kan reklamere ved at kontakte os via mail på camilla@agama.dk

Afhængig af den konkrete situation vil du modtage videre instrukser for processen.

• Når du returnerer varen, bedes du samtidig i en email til os så detaljeret som muligt oplyse, hvad problemet er.

• Husk at vedlægge kopi af ordrebekræftelse eller anden form for dokumentation, så vi kan spore din ordre i vores system.

• Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine rimelige fragtomkostninger for at sende varen retur til os. I modsat fald skal du selv afholde alle udgifter til transport, herunder vores fragtomkostninger til returnering af varen efter undersøgelse.

• Husk at varen altid skal sendes i forsvarlig emballage og få en kvittering for afsendelse. Du har nemlig selv ansvaret for pakken/varerne indtil vores modtagelse. Gem derfor postkvittering inkl. oplysning om fragtomkostninger samt evt. track and trace nummer.

6. Persondata​/GDPR
Nedenfor kan du læse vores politik for behandling af de persondata, som vi modtager som en del af vores sagsbehandling. Målet med denne politik er på en klar og overskuelig måde at beskrive for dig, hvordan vi indsamler og behandler oplysninger om dig.Vi tager vores rolle som dataansvarlig meget alvorlig. Vi håndterer al persondata i overensstemmelse med gældende lovgivning, herunder Persondataloven og EU Persondataforordningen (General Data Protection Regulation).

Kontaktoplysninger

Du kan kontakte os ang. persondata via e-mail: camilla@agama.dk

Hvad er persondata
Persondata er alle former for oplysninger, som – direkte eller indirekte – kan relateres til dig som person. Det kan f.eks. være navn, fødselsdato, adresse, e-mail eller telefonnummer.

Vi beder dig som udgangspunkt om aldrig at afgive andra data, end det vi har brug for til at håndtere en ordre. Følsomme data som f.eks. køn eller religiøs orientering er et kapital for sig i reglerne, og det er ikke data, som vi skal bruge for at håndtere en ordre.

Indsamling af persondata
Hvis du kontakter os via telefon, e-mail eller post, indsamler vi de data, der er nødvendige for at kunne besvare din henvendelse, herunder dit navn, din e-mail og eventuelt din adresse og telefonnummer. Vi
indsamler ligeledes de data, som du selv vælger at give til os.
Du kan benytte hjemmesiden uden at fortælle os, hvem du er eller give personoplysninger om dig selv. www.nomerne.dk benytter cookies, men benyttelsen af selve hjemmesiden medfører ikke i sig selv registrering af personoplysninger.

For at vi kan levere varer, nyheder og andre tjenester, har vi brug for visse personoplysninger, som du selv afgiver, eksempelvis når du:

• foretager et varekøb i webshoppen,

• sender en forespørgsel, klage eller giver os feedback,

• i øvrigt giver personoplysninger til os via www.nomerne.dk eller på anden måde.

Ved afgivelse af personoplysninger samtykker du i, at vi behandler personoplysningerne, herunder at vi:

• registrerer de personoplysninger, du afgiver herunder navn, adresse, telefonnummer, e-mail samt evt. andre oplysninger,

• registrerer oplysninger om de køb, du foretager på www.nomerne.dk

Opbevaring af persondata
Vi opbevarer kun dine data, så længe det er nødvendigt.
I visse tilfælde opbevarer vi dine data længere på grund af en retlig forpligtelse. Dette sker f.eks. i forbindelse med betaling af en faktura, idet vi er forpligtet til at opbevare betalingsoplysninger i 5 år i henhold til Bogføringsloven/etc.

Videregivelse af persondata
Vi bruger en række IT-systemer for at kunne levere vores ydelser til dig. Dette betyder, at dine data i et vist omfang opbevares hos vores leverandører. Vores leverandører fungerer i disse tilfælde som databehandlere og håndterer alene data på vores vegne og efter vores anvisninger. Vi har indgået de
nødvendige databehandleraftaler med vores leverandører og dine data er således i gode hænder. Vi kan ligeledes videregive dine data, hvis det er nødvendigt for at overholde gældende lovgivning eller
imødekomme anmodninger fra offentlige myndigheder.

Dine rettigheder

Som datasubjekt har du en række rettigheder:

Tilbagekaldelse af samtykke
Hvis behandlingen af dine persondata er baseret på dit samtykke, kan du til enhver tid trække dit samtykke tilbage. Hvis dit samtykke trækkes tilbage, vil vi slette dine persondata og afbryde den
behandling, der var omfattet af dit samtykke. Vi kan dog fortsat behandle dine data, hvis det er nødvendigt for at kunne levere vores ydelser, eller hvis vi er retligt forpligtet til at gemme dine data, som forklaret ovenfor.

Ret til information og kontrol
Du har ret til at få en kopi af de data, vi har registreret om dig. 
Er der fejl eller mangler i vores data om dig, har du ret til at få fejlene rettet. Du har ligeledes ret til at få dine data slettet, hvis dataen ikke længere er nødvendig for vores behandling, hvis du har trukket dit samtykke tilbage, eller hvis der er tale om ulovlig behandling.


Ret til at gøre indsigelse
Hvis behandling af dine data sker med hjemmel i det offentliges interesse, vores legitime interesse eller til brug for statistik, direct-marketing eller profilering, har du ret til at gøre indsigelse. Har du gjort indsigelse mod vores behandling, har du ret til at få behandlingen af dine data midlertidigt indstillet, mens sagen undersøges nærmere.

Hvis du vil anvende dine rettigheder
Ønsker du at anvende dine rettigheder, skal du sende en anmodning til os via e-mail eller post. Du kan se vores kontaktoplysninger længere oppe på siden.
Din anmodning skal indeholde dine kontaktoplysninger og en specificering af, hvilke rettigheder, du ønsker at gøre gældende – og eventuelt hvilke data, det drejer sig om. Vi besvarer din anmodning hurtigst muligt.

Hvis du ønsker at klage
Hvis du mener, at vores behandling af dine persondata udgør en overtrædelse af gældende lovgivning, har du mulighed for at klage til Datatilsynet. Læs mere på Datatilsynets hjemmeside www.datatilsynet.dk

Spørgsmål?

Hvis du har spørgsmål til vores behandling af dine persondata, er du altid velkommen til at kontakte os.

7. Klageadgang
Hvis du vil klage over dit køb, skal du rette henvendelse til camilla@agama.dk

Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du indgive en klage til relevante nævn på området, såfremt betingelserne herfor er opfyldt.

Center for Klageløsning og/eller Forbrugerklagenævnet
Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg

Læs mere på www.forbrug.dk

Er du forbruger med bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her http://ec.europa.eu/odr